העיצוב עושה את העסק!

קרה לך שנכנסת לבית עסק והתרשמת עמוקות? הרגשת שהקירות, הצבעים, הרהיטים, כולם ביחד יצרו במקום אווירה הרמונית ומושלמת? קרה לך גם שנכנסת לבית עסק ומיד רצית לצאת? אולי לא יכולת להסביר למה, אבל משהו באווירה של המקום לא נעם לך, וגרם לך להרגשה מוזרה.
מקרים כאלו הם בדיוק הדוגמה לכוחו של עיצוב עסקים. כשאתה מגיע לעסק חדש, בדיוק כמו כשאתה פוגש אדם חדש, ישנן בערך 3 שניות קריטיות בהן נוצר הרושם הראשוני. לכן, כבעל עסק עלייך להכיר לעומק את העולם של עיצוב עסקים ולהשתמש בו לטובת הצלחת העסק שלך.

איך מתחילים בכלל?
כמובן, עיצוב לעסקים, כמו כל דבר אחר לעסק, הוא דבר שאתה צריך להיות מוכן להשקיע בו סכום כסף מסוים. לכן, נקודת ההתחלה שלך מחוברת באופן ישיר לתקציב הנמצא בידיך שבו אתה יכול להשתמש על מנת להשקיע בעיצוב העסק שלך. לאחר הגדרת התקציב שלך תוכל לדעת לאיזה כיוון העיצוב הולך- לכיוון של עבודה עם מעצב פנים מוסמך או יותר לכיוון של עשה זאת בעצמך.

עבודה עם מעצב פנים
אם יש לך את היכולת הכלכלית, עבודה עם מעצב פנים המתמחה בעיצוב עסקים עשויה להיות בדיוק מה שאתה צריך. היתרון בעבודה עם מעצב פנים הוא שאיש מקצוע יכול לספק לך עצות ותכנון שלא תוכל להגות בכוחות עצמך. מעצב פנים מקצועי ישים את הדגש על תכנון מעמיק לעיצוב העסק שלך תוך התייחסות לארגון הפריטים בחלל הספציפי של העסק שלך, אלמנטים שיש להדגיש, חלוקת החלל האידיאלית שיש לבצע, תכנון התאורה לעסק בצורה הטובה ביותר, ועוד שלל פרמטרים מעולם עיצוב הפנים, עיצוב החללים ועיצוב העסקים.

לעוף סולו
לא לכולם יש את היכולת לעבוד עם מעצב פנים, בנוסף לכל ההוצאות האחרות על עיצוב העסק שיגיעו תוך כדי תהליך העבודה, ולכן תמיד קיימת האופציה להשאר עצמאי עד הסוף ולעשות זאת בעצמך. אם בחרת בדרך זאת, תדע שהכול יכול לקום וליפול על בחירת הרהיטים שלך ועל הארגון הכולל שלהם במרחב העסק. חשוב שתחבר רהיטים איכותיים, מתוצרת טובה ובצבעים שיוצרים שילובים הרמוניים ומעניינים (ולאו דווקא שגרתיים).

השילוש הקדוש
בבואך להתחיל בעיצוב העסק שלך, הגדר קודם כל את מטרות העיצוב. התחל עם עריכת רשימה של שלוש המטרות המרכזיות של העסק (שאתה כבר סגור עליהן אחרי תהליך מיפוי עסקי), המשך בשלוש חוזקות של העסק ובעוד שלושה דברים שהיית רוצה שאדם שנכנס לבית העסק שלך ירגיש בשלוש השניות הראשונות של הביקור. הרשימות האלו ישמשו אותך בבחירת הדברים שתרצה להבליט בעסק שלך במהלך העיצוב (וגם בבחירת הדברים שתרצה להצניע), בבחירת סוג הרהיטים שתבחר לרכוש- כולל צבע, מרקם, סגנון ואווירה מסוימת שהם מייצרים. כשאתה מגיע לשלב בחירת הרהיטים לעסק שלך, שכפי שנאמר הוא שלב מכריע, חשוב על המטרות של העיצוב, על החוזקות של העסק ועל סוג האווירה שתרצה להעניק בחלל. נסיים בדוגמה קטנה עם כוח גדול: תחשוב על ביקור בסוכנות נסיעות שמהרגע שנכנסת אליה אתה מריח חו"ל, נושם חו"ל ומרגיש חו"ל- זאת דוגמה מצוינת לכוח של עיצוב עסקים, ולעסק שהצליח להשיג את המטרה שלו.

בהצלחה!

סגירת תפריט