היתרונות של רהיטים מעוצבים במשרד

עד לפני כחמישים שנה, עיצוב המשרד לא עמד בראש מעייניו של בעל העסק. העובדים נדחסו כולם לאותו חדר, לפעמים בצפיפות מתסכלת, כך שאם אחד העובדים היה מתמתח על כסאו, הוא היה כנראה חובט בעובד שלצדו. אבל בשנים האחרונות המון דברים השתנו בתחום שיפוץ המשרדים ועיצובם.

מחקרים רבים נערכו על האופן שבו התכנון המשרדי משפיע על תפוקת העובדים. המסקנות של המחקרים הללו אילצו את המעסיקים לשנות את גישתם כלפי עיצוב המשרד וכלפי הבחירה בריהוט ההולם (למשל, שולחנות למשרד שמאפשרים גם עבודה בעמידה, או כיסאות ארגונומיים).

בעיקרון, מרבית המחקרים הללו הגיעו לאותה מסקנה: עיצוב משרדי נכון יגביר את היצירתיות והפרודוקטיביות של העובדים שלכם.

לכן, לפני שאתם פותחים בעבודות שיפוצים במשרד, קחו בחשבון את ההשפעה המכרעת של העיצוב והריהוט על העסק שלכם.

  • לבחור בפריסת משרד ובתכונות ריהוט – מתאימות

אי אפשר להמעיט בתועלת שיביא לכם ריהוט מעוצב שמותאם למשרד שלכם. עבודת משרד יכולה להיות מלחיצה מאוד, וכל דבר שתוסיפו לחלל העבודה, יכול להשפיע על הפרודוקטיביות ועל המורל של העובדים.

מסיבה זו, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לקחת בקלילות את עיצוב המשרד, את הפריסה ואת תכונות הריהוט – הכוללים שני היבטים מכריעים פונקציונליות ואסתטיקה.

נראה כי אי אפשר לצפות מהעובדים להיות שבעי רצון או פרודוקטיביים בחלל משרדי שלא מקל על העובדים, ולא מספקת סביבה נעימה ונוחה. קחו בחשבון כי:

  • משרד מוזנח הוא לא מקום שירשים את הלקוחות שיגיעו אליכם. המשרד שלכם משמש כמייצג הטוב ביותר של העסק שלכם. אז אל תאשימו לקוחות פוטנציאליים שמהססים אם לעשות אתכם עסקים, ולרכוש את המוצר או השירות שלכם, רק בגלל שלא הרגישו בנוח במשרד שלכם.
  • מקסום חללי המשרד חשוב מאוד ליצירת משרד יעיל, במיוחד אם חלל המשרד שלכם מוגבל מלכתחילה. מעצב משרדים טוב יוכל לתכנן את החלל הפנימי כך שתוכלו לנצל כל סנטימטר של שטח פנוי, באופן הנכון ביותר. בנוסף, המעצב יוכל לתכנן עבורכם קירות גבס כמחיצות שישרתו גם מטרות אסתטיות וגם פונקציונליות.
  • לבחור בריהוט משרדי שמהדהד את התרבות הארגונית

ראשית, שאלו את עצמכם: ״מהי התרבות העסקית הייחודית של העסק שלי?״ רק לאחר שהגדרתם את הערכים והאמונות של החברה תוכלו להתחיל ליצור מרחב משרדי שישקף באמת את זהות החברה. ברגע שחזון החברה לגמרי ברור לכם, זה הזמן המתאים להצהיר עליו באמצעות הריהוט המשרדי שתבחרו.

כן, הריהוט המשרדי שלכם יכול להשפיע על סביבת העבודה. כיצד?

נניח שהעסק שלכם מציב במרכז הזהות שלו את ההערכה לרווחת העובדים ולשיתופי הפעולה ביניהם. פריסת המשרדים המסורתית נוטה לקדם סביבת עבודה היררכית.

  • אלה שנמצאים בדרגים הגבוהים זוכים בדרך כלל במשרד פרטי משלהם, בעוד שהאחרים מסתפקים בתאי עבודה בחלל פתוח.
  • וגם תאי העבודה לא כולם נבנים באופן שווה, כאשר חלק מחברי הצוות מקבלים פינה מוארת ליד החלון, בעוד שאחרים תקועים בפינה חשוכה ליד השירותים.
  • עובדים מסוימים עשויים ליהנות מכיסאות ארגונומיים מרופדים, בעוד שאחרים יידרשו להסתפק במושבי פלסטיק קשיחים, או בכסא עם גלגלים רעועים.

פריסת משרד המבוססת על היררכיה עלולה לגרום לאי שקט בחברה שלכם. אף עובד לא יעבוד מתוך כוונה מלאה להעניק את המיטב לעסק, אם הוא מרגיש חוסר הערכה כלפיו, שמתבטא בפינת העבודה העלובה שלו.

למעשה, קירות ומחיצות פועלים כנגד מטרות כמו שיתוף פעולה ורווחה, שהארגון הגדיר כמאפיינים העיקריים של הזהות הארגונית שלו.

אם אתם באמת רוצים ליצור חלל המטפח מערכת יחסים שיתופית יותר, בין כל חברי הצוות ובלי קשר למעמדם בחברה, התחילו בהסרת הדלתות והמחיצות, ובמקום זאת תכננו עיצוב משרדי מגיב ומזמין יותר.

קחו בחשבון שתחנות עבודה ארגונומיות או שולחנות עמידה, יכולים לחזק את הדגש שאתם שמים על רווחת העובדים.

  • לבחור רהיטים שהם פונקציונליים

יש מספר גורמים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת ריהוט משרדי מעוצב, שיוכל להשלים את התרבות הארגונית שלכם. לא פשוט להחליט אילו כסאות ושולחנות לרכוש. כדי לבחור נכון יהיה עליכם לבדוק:

  • כמה מקום יש במשרד?
  • איך תסדרו את הרהיטים בחללי המשרד?
  • באיזו תדירות יהיה צורך להזיז את הריהוט או לסדר אותו מחדש?

ואל תשכחו שהמפתח לבחירה שלכם אמור להיות מורכב מפונקציונליות ואסתטיקה.

רהיטים לחדר זה רהיטי רז – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.

סגירת תפריט